עבודה בבתי ספר
תוכנית "אינטגרציה תפקודית בשיטת אלבאום" (תוכנית מאושרת משרד החינוך מספר 1359) היא תוכנית תרגול קבוצתית בתנועה המיועדת לגילאי בתי ספר יסודיים.
מטרת התרגול להביא לשיפור היכולת התפקודית של הילדים במגוון מיומנויות תומכות למידה, תוך שימוש בטכניקות תנועה, משחק ויצירה. התרגול מתבצע במסגרת של קבוצות קטנות בנות 5-6 ילדים או במסגרת של 1/3 כיתה. הלמידה בקבוצות הינה חווייתית וכוללת תרגול נושאים מגוונים התומכים בלמידה, כמו גם מיומנויות חברתיות באמצעות הדינמיקה החברתית בקבוצה.
הנושאים אותם אנו מתרגלים בבית הספר הם: יציבה ושיווי משקל, זיהוי צידיות (ימין-שמאל), מוטוריקה גסה, מוטוריקה עדינה, גרפומוטוריקה ואחיזת עיפרון, כוח רצון, נשימה והרפייה, קואורדינציה, מערכת ההצלבה וחציית קו אמצע, מרחב אישי, קשר עין-יד, פרגון ושיתוף פעולה, עבודת צוות, ועוד ועוד.
התרגול נעשה בצורה חווייתית, מאתגרת, מאפשרת, מפתחת ומהנה. הילדים לומדים על הקשר בין נושאי התרגול לתפקוד היומיומי ולומדים להשליך מהישגיהם בתרגול הגופני ליכולותיהם בתפקוד היומיומי.
במהלך השנים עבדתי במספר בתי ספר בתרגול תנועה במסגרת קבוצות קטנות, כמו גם בעבודה פרטנית:
בשנים 2013-2016 עבדתי ברהט בשני בתי ספר "אלסלאם" ו"אלרזאלי" עם ילדים בכיתות ד'-ה' מטעם עמותת 'טמקין' לטיפוח ילדים עם הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה. כל קבוצת ילדים השתתפה בתוכנית במשך שנתיים.
בשנת 2015-6 עבדתי בירוחם בביה"ס "המאוחד" עם ילדים עם לקויות למידה, קשיי קשב וריכוז וקשיים רגשיים-חברתיים, ב- 6 קבוצות מכיתות א'-ה'. באותה שנה עבדתי גם עם 3 קבוצות ילדים מכיתות א'-ה' מבית הספר הדו-לשוני "דגניה" בבאר שבע גם הם עם לקויות למידה, קשיי קשב וריכוז וקשיים רגשיים-חברתיים, וקשיים מוטוריים.
בשנת 2016-7 עבדתי בבית הספר "נווה מדבר" בקיבוץ חצרים עם כיתות ב' ובאופן פרטני עם ילדים מכיתה א' וכיתה ג'.