תחילת יום. מתעוררים וקמים לקראת היציאה לעבודה ולמסגרות. הילדים צריכים להתלבש, להתרחץ, להגיע למטבח לארוחת בוקר, ולהיות מוכנים ליציאה מהבית בזמן.
כמה פשוט? – כמה מורכב כאשר יש במשפחה ילד עם רגישות יתר למגע!
זמן להתלבש…
הגרביים מציקות – גורבים, פושטים, מסובבים, מותחים, הופכים… מחליפים גרביים וחוזר חלילה.
החולצה שלפני מספר ימים התאימה – מציקה היום: הפתק, התפרים על הכתפיים, החולצה "מסתובבת", מרגישה לא במקום. מחליפים. חולצה אחרת "מאושרת" מהשבוע שעבר – גם לא… אתם מחפשים בסל הכביסה את החולצה מאתמול – העיקר שכבר ילבשו משהו…
הנעליים חופשיות מדי, הדוקות מדי… לא רוצֶה לנעול נעליים – בשיא החורף רוצה סנדלים…
לא מוכנה להסתרק, בוכָה, צועקת….
פוּטֶר? מעיל? 12 מעלות היום והיא רוצה לצאת עם שמלת טריקו החוצה ולא מוכנה ללבוש שום דבר נוסף…
השעון מתקדם במהירות, כבר לא תגיעו בזמן לעבודה ולמסגרות החינוך. הסבלנות שלכם פוקעת, בכי, כעס, איומים, שידולים…
סוף סוף יוצאים מהבית – כעוסים, מותשים, מתוסכלים, טעונים ו… צריכים לגייס כוחות להתחיל את היום בביה"ס / בגן או בעבודה. ומחר? כנראה שזה יהיה אותו דבר…
אחד הביטויים האופייניים לרגישות יתר למגע קשור בכל הקשור בלבוש: ילדים להם רגישות יתר למגע חווים מגע של בדים שונים, תפרים, הדפס או רקמה על הבגד, אריג קשיח דוגמת ג'ינס, כפתורים, צמר או בד סינטטי, גומי כמו זה הקיים בתחתונים או בחצאיות ועוד ועוד.
אצל חלקם נראה העדפה של בגדים רפויים, במידות גדולות, ואצל אחרים – נראה העדפה של בגדים צמודים, נעליים הדוקות, גרביים מתוחות; חלקם ילבשו בגדים ארוכים גם בקיץ ואחרים לא יהיו מוכנים ללבוש יותר מאשר בגד דק בחורף. בנוסף לכל אלה – ילדים רבים חווים קושי במעברים בין העונות.
מה עושים? לא חייבים להמשיך עם השגרה המבאסת הזו. את רגישויות היתר לא ניתן להעלים, אבל – באמצעות טיפול מתאים ב"שיטת אלבאום" המלווה בהדרכת הורים – בהחלט אפשר ללמוד לחיות איתן: ללמוד כיצד לווסת, לתווך ולנהל את הקושי בוויסות החושי בדרך רגועה, אפשרית ונינוחה יותר ולשפר משמעותית את איכות החיים היומיומית.